The Black Forest

4001. Submitted on 2009/12/14, 7.45 h by Arduenn:

Goedemorgen

Eerst maar eens expresso en daarna de actiepunten voor 2010 doornemen.

1. Nooit meer naar Geenstijl, of Nu.jij surfen.

[Update] Voorpaginanieuws bij Nu.nl

[image]

There are 81 comments to this post (the latest by Kittekat on 2009/12/16, 22.09 h).

1. Hank commented on 2009/12/14, 8.30 h:

2. Geen Sargasso, Retecool en nu.nl meer (beetje retro, dat deed ik in 2009 al en bevalt erg goed)

3. Meer twitteren

2. Arduenn commented on 2009/12/14, 9.02 h:

Van RC en Sargasso word niet depri.

Wèl weer van NRC Next, het nieuws dat u gisteren op Nu.nl las met wat gratis opendeurencommentaar erbij en véél reclame.

2. Proefabonnement op NRC Next opzeggen.

3. Hank commented on 2009/12/14, 9.15 h:

Ik kon niet meer tegen de postjes van Geert Reet. Jezus Kristus wat een droplul kan die gozer zijn. En de privacyhypocrisie van de rest van de schrijvers aldaar zat me ook dwars. Zie? Ik wind me er nu al weer over op.

En Sargasso vond ik saai. Als er iets bijzonders wordt gepost wordt er wel naar gelinkt. Dat is het afgelopen jaar één keer gebeurd.

4. Dave commented on 2009/12/14, 9.32 h:

ik vermoed dat ik net zo goed bij die rest hoor, maar er zitten mij ook een aantal zaken dwars, daaro. Ik heb mijn rc-tijd fors teruggeschroefd. Ik vraag me dus al enige tijd af of ik 1. stoppen met rc op mijn lijstje zet.

5. Arduenn commented on 2009/12/14, 9.49 h:

Ik vind de klimaatcomments van mensen met minimale kennis van fysica bij Sargasso wel koddig. Ze gebruiken tenminste nog hun hoofd om conclusies van een stijgende zeespiegel te ontkrachten:

Harry | 10 December 2009 | 21:24

Heeft iemand al eens de influx van water uit het universum onder de loep genomen? Zou interessant kunnen zijn.

Harry | 10 December 2009 | 22:26

@27

Is de aardas niet kunstmatig bepaald? En wat is boven en onder in het universum?

zmooc | 11 December 2009 | 15:02

@MS, #37: Volgens mij doet uitstraling er niet zoveel toe; een astronaut bevriest immers ook niet meteen. Contact-overdracht is een veel krachtiger mechanisme dan uitstraling zoals eenieder die in koud water heeft gezwommen, kan beamen. En met een ietsje warmere atmosfeer, zal er dus ietsje minder warmteoverdracht van zee naar atmosfeer zijn. Daardoor kan het water opwarmen. Andere mechanismen zijn verdamping, neerslag en zoet water. Mijn gevoel zegt echter dat contactoverdracht veruit het sterkste mechanisme is.

Leuker dan die schreeuwerts bij GS:

vraagstaart | 11-12-09 | 09:44

Dat is ook een reden waarom er NWO komt.

Globale planning omdat het een oncontroleerbare boel gaat worden.

Lekker spelen met virusjes en klimaatgeneuzel en 911hoax en WK devaluatie valuta (wereldwijd gecontroleerde schuld) om ondemocratisch wetten te introduceren (Via de VN en IMF) om de globale planning te voltooien

6. Hank commented on 2009/12/14, 10.12 h:

@dave, als jij een eigen blog had, of een eigen rss-feed, dan zou ik je gewoon volgen, graag zelfs. Maar de ruis rond jouw artikelen bij RC vind ik oorverdovend.

En ja, ik heb me hooglijk verbaasd dat jij bij RC bleef na dat privacy akkefietje met Bas Taart. Dat begrijp ik nog steeds niet.

7. Arduenn commented on 2009/12/14, 10.41 h:

Wat was er met @Bas_Taart? Ik las op de Twitters iets over een ontgroening bij GS.

8. Hank commented on 2009/12/14, 11.08 h:

Iets met privacygevoelige informatie potsen door gebruik te maken van gegevens uit de rc-database en dat dan langdurig bagatelliseren

9. Dave commented on 2009/12/14, 11.25 h:

tsja.

10. Arduenn commented on 2009/12/14, 12.03 h:

[image]

En als je het hieronder nou in hele kleine lettertjes neertikt? Dat lucht op! En je weet toch best dat ik een geheimpje kan bewaren?
Je bankrekeningnummer had ik al. Kijk eens naar je saldo? Zomaar, een kleinigheidje. Voel je verder niet verplicht.

11. Arduenn commented on 2009/12/14, 12.10 h:

Trouwens, ligt het nou aan mij? Of was Theo Maassen nu gewoon echt nog bijna pathetischer dan Patricia Paay zelf in die alomgeprezen DWDD-scène die ik een week te laat op YouTube heb gezien?

12. Arduenn commented on 2009/12/14, 12.11 h:

*naar de wasruimte gaat, plens water in gezicht gooit, op de wangen kletst en positief-denkend de ruimte verlaat*

13. paul commented on 2009/12/14, 12.25 h:

Zowel Geenstijl als espresso werken bloeddrukverhogend als je er niet aan gewend bent. Kiezen voor een van de twee is dan inderdaad de enige optie.

Maar over het algemeen lees ik graag alles, ook als ik het er niet mee eens ben. Voor dat stukje nuance naar de mensen toe, als het ware.

Gehard als ik ben, waarom zou ik GS, RC of SG mijden?

[image]

ik heb toch altijd gelijk

14. Jasper commented on 2009/12/14, 12.35 h:

[image]

iedereen heeft tegenwoordig ook over van alles een mening...

getverderrie.

15. farquaad commented on 2009/12/14, 12.42 h:

Ja!

Wat jullie zeggen.

16. Puh! commented on 2009/12/14, 13.06 h:

Ik niet hoor!

confessions of a meningnietusvictim

17. Dave commented on 2009/12/14, 13.10 h:

Theo Maassen was op zijn internets gewoon aan het vuilbekken met P's leeftijd als enige, ongeldige, argument. Ondertussen behield Patricia haar coolness. Maar de mening-mensen vallen voor het gebruik van harde woorden en zijn alleen daarom pro-Theo. Eigenlijk was Theo ook pwned door de hoofdredacteur van Playboy, toen die opmerkte dat Theo de hele tijd zijn mond had gehouden en alleen tegen Patricia van leer trok.

18. Arduenn commented on 2009/12/14, 14.06 h:

[image]

En dát... wilde ík nou even kwijt!

19. Toxteth O`Grady commented on 2009/12/14, 14.25 h:

@Dave. Ai, als je stopt dan wordt RC écht een marge-blog. Wat Hank zegt: zet al die mooie potse van jezelf maar op "behanger.com"

Geenstijl deed ik al 3 jaar niet meer, Sargasso soms, maar vraag me idd af waarom. Idem bij die ANP copy/paste boren van nu.nl, maarja alles staat zo lekker bij elkaar (ik ben een luie hond).

20. Puh! commented on 2009/12/14, 14.33 h:

*Gaat data-inzamelingsactie houden voor behangerdotcom!*

21. JayJay commented on 2009/12/14, 14.34 h:

*leest het liefst behanger*

http://www.lul.de/behanger nog vrij?

22. Arduenn commented on 2009/12/14, 14.48 h:

*behangetje doneert*

[image]

23. Zoute snor commented on 2009/12/14, 14.55 h:

Nou Dave, als je ooit voor jezelf wilt beginnen, wil ik je wel verklappen hoe je voorkomt dat je wordpress rare errors geeft.

24. gronk commented on 2009/12/14, 15.22 h:

Nou, hoe dan?

25. Puh! commented on 2009/12/14, 15.37 h:

...en ik doe wel animgifjes knutselen voor de decoratie.

[image]

26. Dave commented on 2009/12/14, 15.41 h:

Dat was nu toch N0chblog geworden?

27. Zoute snor commented on 2009/12/14, 16.07 h:

Klopt, zonder rare errors ook.

28. Arduenn commented on 2009/12/14, 16.36 h:

Kunnen jullie niet even drie meerkeuzevragen over diarreevirussen uit den mouw schudden terwijl ik een Ristretto in mijn mik giet?

29. erik commented on 2009/12/14, 17.25 h:

Wat helpt niet tegen Noro:

-Alcohol

-Bleek

-Afwasmiddel

30. erik commented on 2009/12/14, 17.26 h:

damn handafwas is een slecht idee als je een Noroschijtert in huis hebt dus

31. Arduenn commented on 2009/12/14, 18.04 h:

Alcohol wil vaak ook niet afdoende zijn.

32. Dave commented on 2009/12/14, 18.07 h:

Ik las "handtas", maar dat was een vooroordeel. En ik gok c.

33. erik commented on 2009/12/14, 18.54 h:

LOL Dave als je hier was zou ik je met mijn handtas slaan. En sorry, deed het net verkeerd. Alleen bleek werkt. Alcohol werkt totaal niet inderdaad, net als zeep.

[image]

In Polari betekent Handbag geld trouwens geheel terzijde vaag associatief brein

34. erik commented on 2009/12/14, 18.57 h:

En fucking hell Kelly heeft een aparte anatomie met een prostaat die hormonen aanmaakte.

en die uitgelubberde kont die wil niemand wassen hoor schat, daar kan Goatse nog een puntje aan zuigen

35. Betsy commented on 2009/12/14, 19.05 h:

*houdt zich heel erg in*

36. Dave commented on 2009/12/14, 19.15 h:

@qua comment 10: Heb je weer wat geld nodig voor 2nd Land?

37. ikiro commented on 2009/12/14, 19.19 h:

Ghehe @ pluggable.php Erg benieuwd naar die header.

Verder zal ik wel de enige hier zijn die gs, nu, of sargasso alleen via een gelegensheid-w00t bezocht, na sterk aandringen. En wie is die Kelly?

38. Betsy commented on 2009/12/14, 19.28 h:

Bij mij op het werk zit er ook een kwelly, die raaskalt al net zo dom als de televee kwelly, het zit 'm in de naam vrees ik.

39. erik commented on 2009/12/14, 19.36 h:

Hè Betsy, inhouden is zo 1954.

*gniffel* kwelly...

40. Ketsman commented on 2009/12/14, 20.09 h:

Het internet vertrut, ik weet niet meer waar ik nog op moet klikken, ik ga maar in België reaguren.

41. jasper commented on 2009/12/14, 21.05 h:

voor Kets

ga je gang, kerel.

42. boog commented on 2009/12/14, 21.05 h:

Theo Maassen slecht op dreef? Niet half zo slecht als Jeroen Paul in het 'interview' met Mo Faizel...

Slingert er niet ergens een stamcel van Ischa Meijer rond opdat we een roedel capabele interviewers kunnen fokken?

43. boog commented on 2009/12/14, 21.27 h:

Theo Maassen slecht op dreef? Niet half zo slecht als Jeroen Paul in het 'interview' met Mo Faizel...

Slingert er niet ergens een stamcel van Ischa Meijer rond opdat we een roedel capabele interviewers kunnen fokken?

44. boog commented on 2009/12/14, 21.28 h:

Dammit.

2: niet meer F5-resend-yes doen.

45. Ketman commented on 2009/12/14, 21.39 h:

Daar neem ik aanstoot aan, Jasper. Nu klik ik nergens meer op, dank je wel, he.

46. jasper commented on 2009/12/14, 23.00 h:

kom, kom, Kets, niet zo snel aangebrand...

47. Ketsman commented on 2009/12/14, 23.12 h:

Oja, gelukkig maar. Ik dacht even dat het nergens over ging.

48. Zoute snor commented on 2009/12/15, 9.20 h:

Jasper kon geen linkje vinden wat onder kets past?

49. erik commented on 2009/12/15, 12.28 h:

Ja dat vroeg ik me ook af Zoute, wel vreemd zo moeilijk is het niet

50. Jasper commented on 2009/12/15, 13.25 h:

eigenlijk zou ik niet zo hard moeten bulken van het lachen als er iets met scheten wordt vermeld maar dat gebeurt dan toch.

Enorme OLO @ Erik.

==alhoewel dit ook wel had gekund.

51. Adruenn commented on 2009/12/15, 14.08 h:

Als jullie nu niet stoppen met die aardige en zeer intelligente Kets te treiteren krijgen jullie allemaal een ipban.

52. Zoute snor commented on 2009/12/15, 14.20 h:

Gelukkig betrek ik tegenwoordig mijn internet van de kabelboer en heb ik geen vast ip meer.

53. gronk commented on 2009/12/15, 18.57 h:

Ik betrek mijn internet via de open wifi van de buren. Laat maar komen die IP-ban!

54. Dave commented on 2009/12/15, 19.07 h:

Fraquaad zei, in een door mij net gedelete draad:

Agressieve spamlink.

*zou soms ook wel eens van die magische editrechten willen*

Tadaa.

55. Arduenn commented on 2009/12/15, 20.48 h:

Als jullie nu niet stoppen met die aardige en zeer intelligente Kets te treiteren krijgen jullie allemaal een ipban.

WTF, om 14.08 uur deed ik 140 op de ring van Brussel.

Had ik dus helemaal geen tijd om te reaguren.

56. Zoute snor commented on 2009/12/15, 21.11 h:

Het was dan ook Adruenn die reaguurde.

57. Dave commented on 2009/12/15, 21.29 h:

Met een heul andere url ook.

58. Zoute snor commented on 2009/12/15, 23.22 h:

woord

59. gronk commented on 2009/12/15, 23.28 h:

Op de retecools zijn ze nu Latex aan het verafgoden. Met als voorlopig hoogtepunt de quote' Voornamelijk prettig omdat het deed wat je wilde dat het deed.'

Meneer heeft blijkbaar nooit de situatie gehad dat-ie tabellen en figuren had die of allemaal aan het einde van je pagina terecht kwamen, of net voor de alinea kwamen waarin je die figuur besprak. Idiot.

60. Jasper commented on 2009/12/15, 23.29 h:

letters!

61. gronk commented on 2009/12/15, 23.47 h:

[image]

chocoladeletters zijn ook niet meer wat ze geweest zijn.

62. boog commented on 2009/12/16, 9.54 h:

Huh? @ gronk: waarom de latex-discussie hier voortzetten?

Inhoudelijk: Wat aan 'floating' begrijp je niet? Overigens kun je figuren-en-tabellen plaatsing aardig finetunen in latex. De standaardopties zuigen, dat is waar. Maar met Word is het überhaupt vrijwel onmogelijk om tabellen aan de onderkant van je pagina te krijgen, waar ze horen. Met Latex is dat een eitje (ok je moet wel het 'topcaption' pakketje gebruiken om de caption dan fatsoenlijk erboven te krijgen, en 'booktabs' om goede lijndiktes in de tabel te krijgen, etc. Maar als je het eenmaal doorhebt werkt het extreem veel simpeler dan in Word

63. Zoute snor commented on 2009/12/16, 11.08 h:

Met de nadruk op "als je het eenmaal doorhebt" zeker.

64. gronk commented on 2009/12/16, 11.16 h:

Het gaat me niet om die latex-comment, 't gaat me er om dat er op RC nogal wat snobs rondlopen met een ontzettend ego, nul content, en veel te lange tenen.

overigens is de laatste keer dat ik serieus latex heb gebruikt alweer 2 jaar geleden. En latex is een stuk prettiger dan word, maar 't blijft gepiel; je weet dat je het in latex uiteindelijk goed krijgt, maar in werksettings wordt het al snel 'hoeveel tijd heb ik er voor over om het goed te krijgen vs is het al goed genoeg'. Met word is het meer 'gaat het me lukken om dit enigszins toonbaar te krijgen voor ik RSI heb opgelopen'. Plus de 'je doet 'iets' en opeens zit je met een halfgare paginalayout'.

65. erik commented on 2009/12/16, 11.36 h:

De allergrootste fout die mensen maken is denken dat Word een wordprocessor is. Dat is het niet, het is een opmaakprogramma. Een slecht opmaakprogramma ook nog.

Dus eerst platte tekst typen, daarna opmaken. Anders hel want geen onderwaterscherm dus tekst die onvoorspelbare dingen doet.

WP was tenminste een echte wordprocessor. Ik mis het nog steeds

66. boog commented on 2009/12/16, 12.22 h:

't gaat me er om dat er op RC nogal wat snobs rondlopen met een ontzettend ego, nul content, en veel te lange tenen.

En blijkbaar ben ik daar een voorbeeld van?

/ego, lange tenen

67. erik commented on 2009/12/16, 12.42 h:

Wat mij verbaast op RC en weblogs in het algemeen dat zodra een ongewelvallig persoon iets irritants post de rest meteen doet alsof hun stamkroeg is volgescheten door diegene. Het is maar een blog kinderen, niet je leven ofzo.

68. Zoute snor commented on 2009/12/16, 12.47 h:

Ha! Erik claimt een leven te hebben!

69. boog commented on 2009/12/16, 13.28 h:

Kijk, die ego's zijn natuurlijk niet uit zichzelf zo groot, maar het resultaat van egovergrotende activiteiten als het afblaffen van verdwaalde sukkels.

Hier in het bos hebben we dat niet nodig: hier hebben we de periodieke V1@grA spam

70. gronk commented on 2009/12/16, 13.35 h:

Inteelt, bedoel je.

71. gronk commented on 2009/12/16, 13.42 h:

Inteelt, bedoel je.

72. erik commented on 2009/12/16, 13.45 h:

[image]

73. Dave commented on 2009/12/16, 14.36 h:

Er zijn inderdaad nogal wat zeikstralen op internet, maar dat heb je overal. Als je een optreden doet, komen na afloop alleen de zeikerds naar je toe. Mensen die zulke hefige meningen voelen, geven eerder hun commentaar. Ook onderzoeksbureaux hebben daar last van, waardoor PVV en SP het altijd extreem goed lijken te doen in de peilingen, vooral omdat anderen minder geneigd zijn om mee te doen aan de meningonderzoekjes.

Alle kranten hebben de topic/comment structuur inmiddels overgenomen, en ik weet zelf eigenlijk niet meer zo goed of ik dat wel ideaal vind, wan digitaal zijn mensen nog meer geneigd om alles er uit te knallen dan IRL.

Iig vind ik het ontzettend demotiverend dat goeie commentaren, zoals die ik van bv boog en gronk heb gehad, worden overschreeuwd door compulsieve lieden die 20% van de comments in 1 topic volblaffen en eisen dat je je topic aanpast, of de volgende keer verder gaan met, "behanger, dat heb ik al uitgelegd..." Vaak gaat het dan om meningen, stellingname over een onderwerp waarover andere meningen even geldig zijn. Vrijheid van meningsuiting wordt dan soms een soort opeisen van steun voor een stellingname.

In zijn algemeenheid heb ik dat nogal gehad, eigenlijk, en dat komt ook doordat ik zulke zaken vrij lastig van me af kan laten glijden. Ik zou het liefst een onzichtbare waarnemer zijn, en een onzichtbaar venster. Ik heb wel eens zeer woedende mails gehad omdat ik poogde neutraal te blijven!

Het probleem is dat je online geen tools hebt om redelijkheid af te dwingen. Gisteren belde iemand me op om me telefonisch even wat duidelijk te maken. Die viel me gewoon vet in de reden als ik de verkeerde kant op redeneerde. Dat kan online niet. Iemand kan in zijn spoor blijven hangen, en het enige wat je kunt doen is CAPS indrukken, en dan nog kan ie door blijven tikken....

Maar dan nog is er de vraag waarom ik nu 20 ME busjes in mijn straat heb.

74. Arduenn commented on 2009/12/16, 14.42 h:

We worden oud.

Ze komen je halen.

75. Ketsman commented on 2009/12/16, 14.55 h:

Wat men hierboven al een beetje over RC schreef, bij mij komt daar dat wikikroeggeouwehoer bij waar ik me de schurft aan irriteer. Bleven ze maar in hun kroegje, maar nee. Of je maakt een grapje, of je doet een scherpe opmerking, maar die lui weten gewoon een nietszeggende commentflood tot standaard te verheffen. Ik zoek een blog met mensen waarvan ik wat van kan leren, of anderzijds iets aan heb. Op de redactie na kan ik dat niet meer van rc zeggen. Tijd om verder te gaan dus.

Over dat nujij trouwens, het lijkt me juist dat er een grote vraag is naar mensen zoals jullie. Ga die lui eens fucken, voordat de wikikroeg het daar ook helemaal overneemt.

76. Arduenn commented on 2009/12/16, 14.56 h:

Heel vreemd is ook dat geen enkele van mijn collega's stijlen gebruikt in Word en dat ze mijn gestileerde Word-documenten (ik moet Word gebruiken vanwege het Microsoft Office-monopolie) helemaal om zeep helpen qwa verneukeratief molesteren.

Ik geef de inconsistente interface van MS de schuld van het feit dat 99% van de Word-gebruikerds geen flauw benul heeft van waar het bij een textverwerker-opmaakprogramma (je kunt er ook mee tekenen!) om draait: stijlen creëren en toepassen.

Je kunt trouwens nog beter opmaken in CSS.

77. Ketsman commented on 2009/12/16, 15.12 h:

Dit is ook weer tenenkrommend.

http://www.nujij.nl/5-ideeen-om-de-wereld-te- verbeteren.7404995.lynkx

Of moet ik nog zeggen waarom?

78. boog commented on 2009/12/16, 15.17 h:

Stijlen zijn nooit begrepen. Was al zo met de WP 5.1 stijlen. De wortel van alle kwaad is ten eerste dat stijlen en ad-hoc opmaak door elkaar heen te gebruiken zijn, en ten tweede dat stijlen zich automatisch automatisch (sic) aanpassen aan de ad-hoc veranderingen in het document. Of dat als je verder typt aan een bestaand document dat in een ander format (font bv) gebeurt dan wat voor de heersende stijl als broodletter is gedefineert.

Er is maar één oplossing: inhoud en opmaak volstrekt scheiden. En wil je eens een keer echt ad-hoc formatteren, dan dien je dat binnen een speciale ad-hoc sandbox te doen.

Overigens is dat ook de basisgedachte van latex. Maar ook daar kun je stijlen en ad-hoc door elkaar heen misbruiken

79. Zoute snor commented on 2009/12/16, 20.37 h:

Tja Dave, daar heb je me, ik reageer tegenwoordig bijna helemaal niet meer bij rc, soms geen zin om me in de discussie te mengen, soms heb ik helemaal geen mening over het onderwerp, en soms staan er al zoveel comments en is de discussie al zozeer ontspoord dat ik helemaal geen zin meer heb om nog te reageren. En dat terwijl ik ooit in de top 10 van reaguurders op rc zat.

80. Zoute snor commented on 2009/12/16, 20.51 h:

Wat me trouwens opvalt als ik eens door de archiefpagina's van rc blader, is dat het vroeger beter was omdat toen de linkdump nog niet bestond, als ik verder terug blader had rc posts van gemiddeld drie zinnen, met genoeg ruimte voor de reaguurders om de boel zelf in te vullen.

81. Kittekat commented on 2009/12/16, 22.09 h:

[image]

Hai!

Add new comment:

Name:

Site: